AVilanova i la Geltrú, tot aquest procés de reutilització i aprofitament de les zones històricament industrials no s'ha arribat a donar; tota la zona industrial històrica ha estat substituida per un procés d'urbanització de l'eixample i es traslladà tota a les afores de la ciutat o inclús en petits parcs industrials situats a la població veïna, Sant Pere de Ribes.
No obstant m'agradaria donar a conèixer un equipament situat al centre de la ciutat que sí ha estat recuperat, es tracta del Museu del Ferrocarril de Catalunya. El recinte correspon a la part antiga de l'estació, junt a l'actual edifici. El complex es va construir al voltant de finals del segle XIX i es un dels més antics de Catalunya. Originalment l'estació de Vilanova era un intercanviador de ferrocarrils i disposava d'un dipòsit de locomotores i unes grans instal·lacions destinades a tallers de reparació dels trens. Al voltant dels anys 70 tota la zona actual del museu va quedar totalment obsoleta i va romandre a l'oblit fins a principis dels 90, quan diferent organismes públics van decidir reaprofitar les instal·lacions per a ubicar-hi l'actual museu.
Actualment, tots els edificis han estat habilitats per a la incorporació de les diferents exposicions, tant permanents com temporals i també consta d'altres espais com sales polivalents, sales d'actes, entre d'altres, conformant un bon exemple de com el patrimoni pot conviure perfectament amb les noves necessitats del segle XXI.